STRESS REDUCTION

geluk als instrument om de organisatie te verbeteren

Het is voor een organisatie van groot belang dat zij kan rekenen op de steun van een team van enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Gelukkige medewerkers zijn grosso modo meer gemotiveerd, zorgen aantoonbaar voor betere prestaties, meer betrokkenheid, hogere klant tevredenheid, minder ziekte verzuim en lager verloop.

FeelGood metingen worden binnen een beveiligde online omgeving ingevuld door uw medewerkers, de organisatie ontvangt een uitgebreide rapportage in de vorm van een vlootschouw met uitslagen en prioriteiten op groeps- cq teamniveau, de medewerker heeft optioneel toegang tot zijn of haar persoonlijke uitslag met tips in een eigen online locker. Gegevens in de online locker zijn niet toegankelijk voor de organisatie en alleen beschikbaar voor de medewerker zelf.

Bij een vlootschouw krijg je een beeld hoe de vlag er lokaal bij hangt;

het emotionele groepsklimaat
(werkgeluk op 9 velden)


Niet alle zaken om de medewerker gelukkig en tevreden te krijgen of te houden vallen binnen de scope van de organisatie, maar de organisatie biedt medewerkers tal van “services” die moeten bijdragen aan het geluk van medewerkers. De waardering van “services” is te classificeren in een aantal stadia, die de medewerker graag zal benoemen om van “onzin” af te geraken of om de organisatie te helpen de service-graad te verhogen, te weten;

  • snap het niet - begrijpt niet hoe dit bijdraagt
  • snap het, maar wil het niet - onzinnig
  • snap het, wil het, maar het lukt niet - hobbels
  • prima service!





Medewerkerstevredenheid wil of kan niet altijd verder omhoog. Bedenk dat uw medewerkers naast hun werkleven een privéleven hebben; sterker nog, je bent langer niet op je werk dan wel per etmaal. Ontevredenheid “thuis” kan de tevredenheid op/met het werk danig beïnvloeden (en vice versa).